Friday 19 March 2010

Beyazin Ferahligi


Beyaz tüm renkleri içerisinde barındımakla birlikte masumiyeti, temizliği, saflığı simgeliyor. Ferahlık ve zindelik veriyor ruhumuza… Ayrica Siyahın yani karanlığın tam karşıtıdır beyaz, aydınlatır. Beyaz bayrak iyi niyet sembolüdür, beyaz bir sayfa açmak ise yepyeni baslangıçların. Sadece Çin ve Hint kültürlerinde beyaz yas ve matem rengidir. Onun haricinde bizim de kültürümüzde beyaz hep neşeli günlerimize eşlik eder. Gelinlikler beyazdır örneğin…



Beyazı her alanda rahatça kullanmak mümkün. Özellikle bu yılın moda rengi beyaz ve kombinleri. 2010 ılkbahar yaz modası için tık Ancak gel gelelim dekorasyonda beyaz kullanmak biraz cesaret ve ustalık işi. Çünkü beyaz renk ile bir odayı ferah bir şekle dönüştürmek mümkün iken aynı zamanda dengesiz bir kullanımda buz gibi soğuk ve donuk bir etki oluşturmak da mümkün. Home Art dergisinde konuyla ilgili güzel bir bilgilendirme var. “Tamamen yansımaya açık olduğundan, beyaz çok karmaşıktır. Çok açık renkte bir duvara bakan iki kişiden biri duvarı beyaz olarak nitelendirirken, diğeri yeşilimsi diyebilir. Bu nedenle dekorasyonda beyaz kullanırken çok dikkatli olmak gerekir. Çünkü bembeyaz hayal ettiğiniz bir mekan, kullandığınız kırmızı ürünlerle beraber size pembemsi gözükebilir. Ben beyazı kullanmayı çok seviyorum, çünkü bu nötr durum beni çok rahatlatıyor. Her şeyden önce aydınlık bir mekan yaratıyorum. Daha sonrası içinde oldukça esnek bir fona sahip olmuş oluyorum. Sadece siyah, beyaz ve grilere biraz metal, cam ve ayna katarak oldukça soğuk ve steril bir mekân yaratılabilirken; siyah ve grilerin yerine birkaç kırmızı koltuk, vazo, lamba, kontrast için biraz yeşil bitki ekleyerek mekanı pop bir havaya sokabiliyorum. Beyazı altın varakla da, bronz veya gümüşle de düşünmek hiç zor değil. Klasik, modern, hi-tech, art deco, provensal, ne olursa olsun beyaz benim vazgeçilmezim.” Evet demek ki önemli olan hangi rengi nerede ve nasıl kullandıgımız. Buna dikkat ettikten sonra beyaz renk ile cok hoş renk kombinasyonları elde edebiliriz. İste beyaz ile en çok yakıştırdığım renk kombinasyonları.







Gerçekten çok hoş, beyazın asaleti bambaşka. Yanına eklenen bir pembe ile sempatik ve romantik bir havaya bürünürken bir mavi ile daha ciddi ve donuk bir havaya bürünmüş, bej kemik ve kahve tonları ile de minimalist çizgiye kaymış.Yeşillerle ise dinamik ve capcanlı olmuş. Hepsiyle de çok güzel uymuş. Yeni yazımızda görüşmek üzere. Sevgiler…

fotografların bazıları

fotografların bazıları için tık

Açıklama:Fotograflar için bu şekilde link verebildim; ancak ben bu dosyayı hazırlayalı epey bi zaman oldu ve fotografları eklerken yanlarına nereden aldığımı yazmamışım. Şimdi de toplu olarak site ismi veriyorum. Yine de atladıklarım varsa hatırlatırsanız hemen eklerim. Kimse kimsenin emeğini (ç)almamalı.

0 comments:

java

java contents

  © Blogger template 'TotuliPink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP