Friday 19 March 2010

Hindistan Cevizli Kurabiye



Genelde yemek blogu yazarlarının ortak noktası mutfakta zaman geçirmeye bayılmaları. Mutfağın onlar için bir yaşam alanı haline gelmesi…Mutfakta geçirilen zamanı terapi gibi görmeleri. Benim icin de mutfakta gecirilen zaman terapi gibi. Iste bu terapilerden birinde ortaya çıktı bu kurabiyeler. Aslında mutfağa girdiğimde ne yapacağım hakkında hiç bir fikrim yoktu. Tek bildiğim tatlı bir şeyler olması gerektiğiydi. Biraz buzdolabının başında biraz da süsleme ve erzak dolabımın başında zaman geçirince gözüm hindistancevizine takıldı ve hindistan cevizli kurabiye fikri çok hoşuma gitti. Hemen tereyağıdır, yumurtadır, undur, şekerdir işte tüm gerekli malzemeleri yığdım tezgahın üzerine. Süsleme bölümünden de elime ne geçerse aldım. Başladım kurabiyeleri yapmaya. Bir ara kendimi ressam gibi hissettim biraz şu renkten biraz bu renkten derken enfes bir tarif eklenmiş oldu listeme. Neyse lafı daha fazla uzatmayım:)

İste malzemeler:

200 gr tereyağı(ben tereyağının lezzet ikizi olan margarinleri tercih ediyorum)

10 yemek kaşığı şeker

2 yumurta

1paket vanilya

1 paket kabartma tozu

2,5-3 su bardağı un

limon kabuğu rendesi

1 su bardağı hindistan cevizi

2 yemek kaşığı çekilmiş antep fıstığı

damla çikolata ya da sütlü/bitter çikolata

Oda sıcaklığındaki tereyağımızı şeker ile krema kıvamına gelinceye kadar karıştırıyoruz. Daha sonra yine oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı alıyoruz.Bu arada fırınımızı da 155 °C ayarlıyalım ki bir yandan da fırınımız ısınmaya başlasın. Yumurtaların bir tanesinin tamamını kullanırken bir tanesinin sadece sarısını kullanıp akını kurabiyelerin üzerine sürmek için ayırıyoruz. Sonra limon kabuğu rendesini ekliyoruz ve ayrı bir kapta unu vanilyayı ve kabartma tozunu karıstırıp yavaş yavaş kurabiye hamuruna ekliyoruz ve kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoguruyoruz. Sonrasında ben olusan hamuru uç parçaya ayırdım. Birinci bölüme hindistan cevizinin yarısını ilave ettim ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarladım sonrasında her tarafını yumurta akına bulayıp kalan hindistan cevizinin içinde her tarafının hindistan cevizi kaplanmasını sağlıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralıklı dizip önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 15 dakika kızartmadan pişiriyoruz. Fırında çıkarınca telin üzerinde sogutuyoruz. Sakın fırını kapatıp kurabıyelerı fırında bırakmayın yoksa o ısıyla pişmeye devam eder ve kurabiyeleriniz sert olur. Bu kurabiyeler ise ağızda dağılan cinsten. Deneyenlere şimdiden afiyet ve sifa olsun. Sevgiler…(Bu arada hamuru üçe bölmüştüm ya diğerlerini de daha sonra ayrı ayrı eklemeyi düşündüm. Çünkü hepsi ayrı birer tarif oldular:)

0 comments:

java

java contents

  © Blogger template 'TotuliPink' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP